نگهداری از گیاهان آپارتمانی (برگ بیدی)

آشنایی با گیاه برگ بیدی

برگ بیدی یک گیاه آپارتمانی زیبا می‌باشد که به سرعت رشد می‌کند، همین امر باعث شده که به گیاه یک اینچی هم شناخته شود. چون اگر در شرایطی مساعد قرار داشته باشد، هرهفته حدود یک اینچ رشد خواهد کرد!
برگ بیدی می‌تواند آزادانه در تمام طول سال گل داشته باشد و معمولا گلهای آن صورتی، بنفش یا سفید می‌باشند؛ برگ بیدی برای گلدان‌های آویزی بسیار مناسب می‌باشد.

گاهی ممکن است که گیاه برگ اضافه نکند و فقط رشد طولی داشته باشد، در چنین شرایطی در صورت بلند شدن بیش از حد ساقه باید کمی آن را کوتاه کنید تا مشکل حل شود.
برگ بیدی برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسب است و با برگهای آویزی خود جلوه ای خاص به محیط می‌دهد.
لازم است بدانید که گیاه برگ بیدی از دسته‌ی گیاهان تصفیه کننده هوا است و شما میتوانید با نگهداری از آن در منزلتان به سلامت هوای محیط اطراف کمک کنید.

نور مورد نیاز

هنگامی که گیاه برگ بیدی در محیطی پر نور اما به صورت غیر مستقیم قرار گرفته باشد بهترین دوره رشد خود را سپری خواهد کرد. در صورت عدم دریافت نور کافی خورشید، طرح‌های زیبای سطح برگ آن در مرور زمان کمرنگ می‌شوند
و ناپدید خواهند شد. البته باید دقت کنید، چون نور زیاد هم سبب سوختن برگ‌های این گیاه خواهد شد.

آبیاری

اگر خاک گیاه را مرطوب نگه دارید، بدون شک برگ بیدی رشد بهتری خواهد داشت؛ بهتر است آبیاری در فصل تابستان هفته‌ای یک بار انجام شود را آبیاری کنید و با رسیدن زمستان، این میزان را به تقریبا ماهی یکبار کاهش دهید.
غرقاب شدن ریشه برگ بیدی باعث از بین رفتن گیاه می‌شود. پس تنها هنگامی به آن آب بدهید که خاک کاملا خشک شده باشد. مطمئن شوید که گیاه بیش از حد آبیاری نشود.
بهتر است در فصل گرم دو یا سه بار در هفته آبیاری شود.

دمای مناسب

تمامی انواع برگ بیدی، به دمایی بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد احتیاج دارند، اما قادر هستند در دمای گرم تر هم به خوبی رشد کنند.
اگر دمای محیط به کمتر از 10 درجه سانتی گراد برسد، احتمال دارد برگ ها آسیب ببینند و یا رنگ آنها تغییر کند.

 

خاک

برگ بیدی می‌تواند به خوبی در خاک مخصوص گیاهان تزئینی رشد کند، به شرط اینکه بیش از اندازه به آن آب ندهید؛
بهترین ترکیب خاک برای این گیاه، ترکیب کمی شن و ماسه با خاک معمولی گلدان است.

 

کوددهی

گیاه برگ بیدی نیاز چندانی به کوددهی ندارد؛ اگر از خاک غنی برای کاشتن این گیاه استفاده کنید دیگر نیازی نیست نگران کود دادن به برگ بیدی خود باشیم.
برای تقویت بیشتر گیاه، می‌توانید هر دو ماه یکبار از کود های حل شونده در آب استفاده کنید. این کود را به اندازه نصف قدرت آن رقیق کنید و به خاک گیاه اضافه کنید.
کود دادن بیش از اندازه به گیاه می‌تواند باعث آسیب به گیاه و از بین رفتن طرح های ظریف سطح آن شود.
فراموش نکنید که نباید کود را به خاک خشک اضافه کنید و باید قبل از کوددهی کمی سطح خاک را مرطوب کنید.

برگ بیدی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *